De opdrachtgever: Ronald Bananensplit-Biesboer

Je kent het wel. Een opdrachtgever – Ronald Biesboer  van mediabureau Zilte Zaken –  wil graag snel schakelen met een aantal SEO-teksten. Dus je schuift wat met planningen om de boel nog iets eerder af te kunnen krijgen.

Hoppa. Ik tennis de teksten over de schutting. Dat was een leuke klus!

Mail: per kerende post. Met de tekst: ‘Bel me ajb snel, ik ben zeer ontstemd over de gang van zaken.’

Mijn maag draait om… Nee! Opdracht verkeerd begrepen, per ongeluk toch die liefdesbrief als bijlage bijgevoegd…?

Ik zie voor me hoe mijn kleine tekst- en communicatie-imperium langzaam instort. Bijstand, joggingbroek, bankzitten en tv-kijken… Ik kan behoorlijk destructief en beeldend denken, als er iets mis dreigt te gaan.

Ik bel meteen. Met twee handen houd ik mijn Iphone vast.

Ronald neemt boos op. Zo ken ik hem niet. Help! ‘Ronald, wat is er, heb ik een denkfout gemaakt in mijn werk?’ Ik vraag het op mijn allervoorzichtigst.

‘Ja, wat maak je me nou?’ Vervolgt hij boos. ‘Vertel Ronald, dan kunnen we het oplossen’, vervolg ik bibberend.

‘Je levert de teksten een dag te vroeg aan! Een hele dag! Dat kun je niet maken!’, zegt hij eng beheerst. En vervolgens hoor ik alleen maar: ‘hahahahahahahahahaha, Saal! En wat ontzettend tof dat je ook meteen belt!’

Shit ik ben ‘gebananensplitterd’. Voor het eerst in mijn leven. En Ronald Biesboer-Bananensplit hééft me daar toch een potje LOL.

Natuurlijk had ik uiteindelijk ook LOL. Opluchtingslol.

Voor alle bestaande 15 opdrachtgevers en de mensen die nog gaan komen: sorry. Voor al die keren dat ik te vroeg mijn werk aanlever en met planningen schuif om hoe dan ook altijd mijn beloftes waar te maken. Sorry, sorry, sorry.

Ronald, stiekem zin ik natuurlijk op wraak. Zoete wraak (…). De volgende keer krijg je het beloofde werk twéé dagen eerder. Twee héle dagen! Eat this!

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.